Olfa - Betaling en verzending
Hoe en wanneer kunt u betalen?
Wanneer u producten in uw winkelwagen plaatst ziet u de link "Afrekenen", wanneer u hier op klikt start u het bestel proces. Het is ook mogelijk om vanuit uw winkelwagen het bestel proces te starten door op "Afrekenen" te klikken.
Voor speciale bestellingen is het mogelijk dat u een deelbetaling uitvoert in overleg met ons, een deelbetaling houdt in dat u vooraf een percentage van het totaalbedrag volstaat. Dit percentage kan nooit meer dan 50% van het volledige aankoopbedrag zijn conform de regelementen van de ACM.
Voor europees betaalgemak maken wij gebruik van een payment processor "pay.nl", door het gebruik van pay.nl is het mogelijk te betalen via veilige en vele verschillende manieren welke gangbaar zijn in uw land.
Na betaling in ons systeem wordt een factuur verzonden naar het door u opgegeven e-mail adres, tevens is uw factuur op te vragen via uw account en te downloaden als PDF.
Indien u niet de beschikking hebt over één van de beschikbare betaalmethoden neem dan contact met ons op over andere bestel of levermogelijkheden.
Kosten betaalmethoden
Voor bepaalde betaalmethoden rekenen wij transactiekosten voor het middel, de kosten voor elk betaalmiddel bedragen niet meer dan deze ons kosten.
Voor paypal geldt: 1,5% van het totaalbedrag + €0,35 EUR conform onze overeenkomst met paypal.
In uw besteloverzicht vind u het totaal van uw winkelwagen inclusief de transactiekosten.
Verzending en methoden
Alle verzendingen worden via pakket of brievenpost per GLS verzonden, indien een bestelling vóór 16:00 uur is zal deze dezelfde dag nog worden verzonden, normaliter kunt u het pakket de volgende dag dan verwachten, voor buurlanden geldt 1-2 dagen levertijd, voor overige EU landen geldt 1-3 dagen levertijd, buiten de EU geldt een levertijd van 1-5 dagen.
Verzendkosten worden momenteel berekend op een maximum gewicht en grootte voor pakketpost, indien een pakket dit overschrijdt, zijn deze kosten voor onze rekening tenzij uw order dermate groot is dat deze de limiet van 100,- verzendkosten overschrijd. In dergelijke gevallen zullen wij telefonisch of digitaal contact met u opnemen om uw order te bespreken en de mogelijkheden samen met u te bekijken (Bijvoorbeeld in geval van container leveringen).
Indien leveren niet mogelijk is binnen 30 dagen brengen wij u hiervan op de hoogte zodat u mogelijk nog van de koop kan afzien, indien levering niet mogelijk is en u van de koop wil af zien zal het volledige aankoopbedrag inclusief bijkomende verzend en transactiekosten worden teruggestort op een overeengekomen methode.
Risico verlies en beschadiging bij levering
Olfawinkel draagt het risico van verlies bij levering en/of beschading totdat u het product heeft ontvangen. Indien het pakket bij uw buren of een derde is afgegeven op aanvraag van u, dan draagt deze persoon het risico vanaf het moment dat het product is geleverd en in zijn/haar bezit is.
Indien de pakketbezorger het pakket bij uw buren of een derde heeft afgegeven ligt het risico op verlies/beschadiging bij Olfawinkel.
De bovenstaande risico regeling is alleen van toepassing als Olfawinkel de vervoerder van het product heeft gekozen, wenst u als koper een eigen vervoerder dan vervalt het risico van verlies/beschadiging zodra wij het pakket overhandigen aan uw koerier.